søndag 10. september 2023

God mat, og svingete veier..........

 Heisan, og god søndag kveld.

Da var jeg hjemme igjen, etter å ha vært på tur i helga.

Denne gang gikk turen til Flekkefjord. En by jeg ikke har campet i før. Vi rigget oss til på Egenes camping som ligger ved vannet Selura like utenfor byen. En rolig og fin campingplass, med mest fastliggere, men også en del drop-in plasser innimellom. Vi fant en grei plass ikke langt fra vannet. 




En av grunnene til at vi valgte Flekkefjord var at det skulle være Street food festival der i helga.




Det var en 12-14 vogner med divesre utvalg av internasjonal street food som hadde rigget seg nede på brygga, som en food court. Mye godt å velge mellom, så vi var innom flere ganger og fikk smakt på mye godt.




Falt for den nederste, poke bowl med shasimi. Veldig godt.

På lørdag ville jeg kjøre en vei jeg aldri har kjørt før. Til Jøssingfjord. Er glad jeg ikke dro med vogna utover dit. Men, det var en morsom vei å kjøre. Møtte masse motorsykler, men også masse bobiler. Det er litt av et landskap i området, og ikke minst en spennende historie fra 2. verdenskrig.





Er man først i Jøssingfjord må man jo ta et stopp ved Helleren.





Jeg har alltid like å lese bøkene til Kjell Aukrust, men at Mysil Bergsprekken var født i Jøssingfjord kunne jeg ikke huske, hehe


Turen gikk videre via Hauge i Dalane, og videre til Moi og tilbake til Flekkefjord.

Været viste seg fra sin beste side, så det ble ei trivelig helg alt i alt. Tar gjerne turen til Flekkefjord igjen. En koselig by.





Med det ønsker jeg deg ei fin uke som kommer. 

I mellomtiden:

Det er bare mulig å leve

lykkelig alle sine dager

en dag om gangen.

Margaret Bonnano


Vi ses



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar