søndag 17. desember 2023

Kakelinna

 Heisann, og god søndag.

Håper du har det bra. Denne helga traff kakelinna oss skikkelig. Kakelinna spør du? Vel, måtte jo google litt. Er et uttrykk jeg husker godt fra barndommen. Hører det nok ikke like ofte i dag.

Uttrykket kommer visstnok nordfra, og peker mot mildværsperioden som ofte finner sted rett før Jul. Fra gammelt av trodde man at mildværet kom fordi det hadde blitt bakt så mye, at bakerovnene var konstant varme. Menneskeskapt klimaendring?  hehehehe

Vel vel, uansett så har været snudd trill rundt denne helga.



Sånn så det ut forrige helg(måtte bare ta med den flotte snødama som noen pasienter på Evjeklinikken laget).



Og sånn ser det ut i dag.

Vel vel, plutselig snur det nok igjen, og Jul blir det uansett. 

Denne uka har jeg fått anledning til å delta på to førjulssamlinger. Først julebord på Birkeland bruk, som er vår gode samarbeidspartner. God mat, og masse hyggelige mennesker. På torsdag var det julelunch for Setpro på Refsnes hotell, som er en meget god kunde gjennom mange år. Utrolig god mat der og. Hyggelig selskap, og god stemning. Til uka blir det julelunch sammen med gode kolleger fra Evjeklinikken, og da tenker jeg det holder med selskapeligheter fram i mot Jul, hehe

Ikke så lenge før jeg må logga av nå. Min datter Linda er på vei ned fra Tromsø, og jeg må snart begi meg til Kjevik for å plukke ho opp.

Kan vel si med en gang at det blir vel neppe noe blogginnlegg neste søndag, siden det er selveste julaften, Men, jeg kommer uansett på igjen på 1. juledag med første runde av julequiz'n, så følg med da.

En liten vits til slutt:

Et ektepar kjørte rundt på bondelandet i

knugende taushet etter en heftig krangel. Så 

passerer de en gårdsplass hvor det rusler flere

griser og esler, og kona spør sarkastisk:

"Er det slektninger av deg?"

"ja", svarer gubben. "Det er svigers....."

Da øsnker jeg deg ei fin og stressfri førjulsuke, og så høres vi plutselig igjen.




Vi ses, og ei riktig God Jul til deg :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar