søndag 28. april 2024

Kom mai du skjønne milde..............

 Heisann, ja, det er en sang jeg husker godt fra sangtimene på barneskolen. Husker at jeg likte den sangen godt. Kanskje fordi jeg har bursdag i mai? Eller rett og slett fordi jeg er veldig glad i våren. Våren har vært kald så langt i år, men i følge yr.no er det håp om varmere vær til uka. Kjenner at jeg ser fram til det. Har fått tatt et ryddetak i hagen i helga. Tro meg, det trengtes. Er ikke ferdig da, men kommet godt i gang.




Fikk til og med rigga carport til hengeren. Den ble egentlig bygget for endel år siden som carport til camplet'n som jeg hadde i mange år, men siden jeg gikk over til campingvogn for noen år siden så skal tilhengeren få lov å ha den plassen.

Fikk tatt en runde med ryddesaga og. Har endel busker som har fått lov å breie seg litt mye de senere år. Har et prosjekt foran meg der.


I vår familie er vi inne i et skikkelig bursdagsrush nå på våren. Det feires i øst og vest hadde jeg nær sagt. I dag var det et barnebarn sin tur. 5 år og stor jente. Da ble det "stinn brakke" på Syrtveit, hehe. Koselig å samles :)

Neste blir Victoria som fyller år til uka, og uka etterpå undertegnede. Jeg får i hverfall en  bursdagsgave, for den har jeg bestilt til meg sjøl, hehe

Victoria har bestilt hjemmelaget tiramisu til bursdagen, så da måtte jeg jo få handlet inn til det, men å få tak i "ladyfingers" var ikke lett på lille Evje viste det seg, så da måtte det bakes. Var kjempelette å bake heldigvis, og så fikk jeg bakt noe jeg aldri har prøvd før. Ikke dumt det.



Av og til blir jeg sittende å titte på gamle bilder, så i dag har jeg plukka ut noen fra 10 år tilbake. Artig med et tilbakeblikk, så her er et lite knippe.


Vi har alltid vært glad i å gå tur i familien.



Og å samle familien er alltid koselig.





Victoria gikk ut av ungdomsskolen dette året. Her fra avslutningsfesten. Et godt grep om bassgitaren.


Og Rebekka i sving med kvistkutteren.


Det var dagens lille innspill fra meg. Og med et lite visdomsord vil jeg ønske deg ei fin uke.

Den vises hjerte gjør hans munn klok,

og legger enda mer lærdom på hans lepper.

Kong Salomo


Vi ses

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar