tirsdag 25. februar 2020

Det går mot lysere tider.....

Heisann.

Ja, det går mot lysere tider, og det merkes. Det er ikke lenger mørkt når en kommer på jobb, og lyset varer lenger utover mot kvelden. Da begynner det gjerne å krible litt hos undertegnede, og et spesielt tema dukker opp i pannelappen. Nemlig ordet "hage", hehe

Nå er det ikke slik at jeg har en flott hage å vise fram, men jeg liker å pusle litt ute om våren og sommeren. Synes det er fint med blomster, og pleier jo også å ha et eller annet "prosjekt" gående.
Som for eksempel denne grillhytta som jeg koser meg i sommerkveldene.
Siste prosjekt, i høst, som jeg kommer til å fortsette med i vår/sommer er ny innkjørsel og parkeringsplass.

Er veldig godt fornøyd med hvordan det ble. Godt begynt er halve jobben. Neste trinn blir litt murer, og litt beplantning, og ikke minst stakittgjerde mellom meg og naboen. Det blir bra tenker jeg.

Men, tilbake litt til starten av innlegget. Det går som sagt mot lysere tider, og da kribler det litt. Har begynt å se litt på hagevideoer på youtube (masse artig å velge i) og i kveld ble det tid for å så de første frøene.

Da er man liksom kommet igang i hvertfall, og så kommer det mer etter hvert. Jeg håper på en fin sommer, med masse fine blomster. Da koser jeg meg vet du ;)

Er bare å vente på spirer nå, mens det snør lett utenfor. Er jo ikke akkurat den mest snørike vinteren her nedi dalen, men det ser jo fint ut med litt hvitt dryss da.
Og i kassa her skal det forhåpentligvis komme deilige jordbær til dessert ;)

Har du noen hageplaner i år da?

Vi ses.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar