søndag 3. desember 2023

Advent

 God søndag, og god advent folkens.

Har hatt en liten skrivepause her, dels pga jobb, og dels pga sykdom, men er på gang igjen nå.

Er du i rute til Jul?  Ikke alle jeg spør som er det, men de fleste svarer gjerne at det blir jo Jul allikevel, og det er jo sant da. Her i huset ligger vi godt an i løypa vil jeg si. Nesten i boks med gavene, og godt i vei med baksten.





Noen få sorter til nå, så begynner det å ligne noe, hehe

Denne helga har gått med til vasking av stua, pynting inne og ute, samt baking av kransekaker.

Har hatt god hjelp av Victoria som jobber som renholder.





Har ikke blitt eldre enn at jeg fortsatt må ha julekalender. Har prøvd mange forskjellige, med både lakris, kaffe og sjokolade. I år ville jeg prøve noe nytt, og fikk tak i en som artisten Sofie Fjellvang fra Kristiansand står bak. Den består av små fine kort med fine tekster om jula. En del av inntekten fra kalenderen går til en god sak, nemlig  https://ingenutelatt.no/ 




Og plutselig her om dagen lå det jammen en kalender i postkassa og.




Tre av barnebarna mine som har laget til meg, med en sjokolade for hver dag, og under hver sjokolade står det noen fine ord. Det varmer et bestefarhjerte :)


Og så har jeg jo lovet julequiz på bloggen i år og. Skal prøve å holde den litt enklere i år. Har fått litt signater på at den har vært litt vanskelig, hehe

Der blir det litt spørsmål om litt av hvert, samt noen bilder å gjette på. 


Er godt i

gang med arbeidet. 

I et tidligere innlegg nevnte jeg at to aloe vera planter hadde knopper. De blomstrer nå. Har vært litt spent på dette siden jeg aldri har hatt blomster på aloe vera før.


Sånn ble de seende ut.

Og til slutt:

Jeg ligger rett ut i solen,

på stranden der ved havet,

og kjenner bølgene vaske mine

middels store, slitne, skitne føtter rene

og tenker og vet at også min fortid og mine feil er

vasket bort, min sjel er renset og ren

ved den ufortjente, himmelske nåde

som skyllet så overraskende over meg.

Svein E. Andersen


Ønsker deg en fortryllende uke

Vi ses

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar