mandag 1. januar 2024

Godt nytt år :)

 Heisann, og godt nytt år. Håper du har det bra, og har hatt en fin jule/nyttårsfeiring.

Tradisjonen tro så har jeg satt sammen en liten bildekavalkade over året som har gått. Synes det er litt kjekt å se tilbake og "gjenoppleve" noen av opplevelsene, og inntrykkene som har satt seg gjennom året.

Januar: winter wonderland.


Joda, det var hvitt ute for et år siden og. Dette bildet tok jeg fra vinduet i nattevaktkontoret på Evjeklinikken, første vakt i det nye året.

Februar: vinteren holder seg.


Tok visst ikke så mange bilder i februar, men velger å vise dette som jeg synes ble ganske bra. Tatt fra "kaffeplassen" min i solveggen på terrassen. 

Mars: våren i anmarsj.


Med våren i anmarsj var det tid for å så litt sommerblomster. Nå har jeg hatt litt lett for å bli litt ivrig, og begynner litt tidlig, hehe. Prøvde å skjerpe meg der sist vår, og det gikk tålig greit, hehe

April: tursesongen begynner.


Tursesongen startet med en helgetur til Tigerstaden, med besøk på hagemesse, Vigelandsparken, Munch-museet, skulpturparken på Ekeberg, og selvfølgelig en rusletur i sentrum. Ganske folksomt, siden sentrumsløpet gikk denne helga.

Mai: det blide sørland.


Ny tur, årets første med vogna. Dro ikke så langt. Kjørte ned til Mandal og lå noen dager på Sjøsanden. Utrolig flott område, som kan anbefales på det varmeste. Det var godt å komme seg ut på tur igjen.

Juni: Madonnastien.

Hadde vogna på Hokksund camping noen dager i juni, og fikk med oss en fin topptur opp Madonnastien i Eggedal. Fikk også med oss et besøk på Blaafarveverket i Modum, og sølvgruvene i Kongsberg.

Juli: Sarons Dal i regnvær.

Joda, stemmer det. Det ble mye regn under årets stevne. Var glad jeg hadde vogn og ikke lå i telt. Men jeg fikk med meg mange fine opplevelser på tross av været, bl.a en meget bra konsert med bandet Petra.

August: nyter hagen.


Ble ingen farting i august. Var tilbake på jobb, og kunne nyte hagen heller. Koser meg der og, og har flere "kaffeplasser" på lur, hehe

September: Tur til flekkefjord.


Hadde vogna plassert ved Selura's bredd like utenfor Flekkefjord. Veldig fin plass. Fikk med oss food truck festival, og sett litt av byen. Og fikk med oss en fin tur ut til Jøssingfjord. Hadde ikke vært der før. Gøy å sjekke ut "nye" veier.

Oktober: harrytur.

Årets siste tur med vogna gikk til Strømstad, og handletur i månedskiftet sept/okt. Været var upåklagelig, og Strømstad er jo en koselig by å rusle rundt i. Ble også tid til en tur utover øyene utenfor byen, samt et besøk på Z-museum på Treungen på hjemveien.

November: plutselig var det høst.

November kom, og høsten satte inn, og plutselig sto vogna på vinterlageret igjen. Det ble 25 døgn i vogna i 2023. Det er jeg fornøyd med, og nå er det bare å begynne å planlegge turer i 2024.

Desember: ringen er sluttet.



Jula kom, og snøen kom tilbake, og det er godt å ha plenty med vinterved. Det har vært et greit år, og jeg håper du har hatt et bra år også. 


Legger ved et bilde av et skilt som henger på veggen hos ei av døtrene mine. Synes det var fint.

Og med disse ord vil jeg ønske alle sammen et riktig godt nytt år. Måtte 2024 bli et godt år for deg.


Vi ses

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar