søndag 7. januar 2024

Nytt år, og nye muligheter...................

 Heisann, og god søndag. 

Lyden av skiskytinga i Oberhof har stilnet, og jeg regner med at de skiløperne som lå som noen slakt på toppen av "monsterbakken" i Val Di Fiemme har kommet seg ned igjen fra fjellet, og vi alle er klar for en ny hverdag i morra.

Skiskyting, og langrenn synes jeg er gøy å følge med på, så det har blitt endel tv-titting i helga. Passet greit med de temperaturene som har rådet de siste dagene.


Nå skal ikke jeg klage. Vi l vel neppe kalle det sprengkulde, og det er alltids noen som har det kaldere, men jeg synes ikke så veldig om når det blir slike temperaturer. Kroppen stivner og selv om jeg får opp en grei temperatur inne, så føles det kaldt likevel. Da er der greit så sitte foran peisen med noe varmt i koppen.


Og jeg henter ikke inn ett fang ved. Heller sekk for sekk, hehe


Har heldigvis greit med ved, så det burde gå bra.

Det ble en pangstart på det nye året, værmessig. Slapp heldigvis unna det verste snøværet her inne i landet, men jeg har barn som bor ute ved kysten, og de har fått kjørt seg. Med voldsomme snømengder, strømbrudd og stengte skoler. Kom jo litt snø her og, men ikke mer enn at det var fullt håndterbart.




Snøen og vinden ga seg, og nå er det kulda som rår. 

Da er det greit med inneaktiviteter. Som f.eks brettspill.


Eller å bygge med lego( fikk denne Mustangen i julegave)

Lego er kjempegøy. Blir ikke for gammel for det, hehe

Fikk forresten et lite "oppdrag" av Victoria. Ho trengte mer hylleplass på rommet sitt, og kom med en egendesignet ide til meg, så da ble det litt pusling i hobbyrommet. Fint det. 




Hvordan gikk det så med nyttårsforsettene? Har jo skrevet litt om det ved et par anledninger. I fjor skreiv jeg litt om det å ta bilder bl.a. 

Joda, tar en del bilder. Har gjerne med meg kamera ut på tur, og prøver meg fram. En artig hobby i grunn. Om jeg har blitt en bedre fotograf? Nei, si det. Det vet jeg ikke, men det er nå gøy å holde på litt, så jeg fortsetter med det. Ellers tenker jeg ikke så mye på dette med nyttårsforsetter, men jeg tenker at det er jo alltid fornuftig å strekke seg etter noe.

Det var en liten "oppdatering" herfra, men nå må jeg opp og hive mer i ovnen :p

Til slutt:

"Gratulerer", sa mannen til kona. "Du snakket bare ti minutter i telefonen denne gangen. Det

tror jeg nesten er ny rekord!".

"Ja", svarte kona. "det var en som hadde ringt feil nummer.."


Vi ses

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar