søndag 1. januar 2017

Og takk for det gamle.........

Godt nytt år, og takk for det gamle.
Sitter her på nyttårsmorgen og prøver å samle litt tanker om året som har gått. Pleier å si at tida bare går fortere og fortere jo eldre en blir. Det føles ofte sånn i hvertfall. Og nå er et nytt år "unnagjort", og et nytt ubeskrevet ligger foran oss. Hvordan har så 2016 vært? Jeg har registrert endel skriverier, bl.a på Facebook og i media at det har vært et "ille" år. Joda, for noen har det sikkert det. For meg personlig har det vært et godt år. Etter ettpar år med "av og på" i arbeidslivet, både med arbeidsledighet og helseproblemer, så er jeg i full sving igjen. Jobber 100%, og vel så det. Helsa er god. Kroppen fungerer. Hadde som nyttårsforsett for 2 år siden å gå ned 20 kg. det har jeg oppnådd, og tro meg, det merkes. Ikke var det spesielt vanskelig heller. Litt mer fokus på hva jeg putter i meg, og litt høyere aktivitesnivå var alt som skulle til.

Hva har jeg så opplevd, og funnet på i året som ligger bak?
Det har blitt endel turer i skog og mark, med kamera.


Som her, henholdsvis Fånefjell og Lista.
Ettpar ferieturer har det blitt:

Først noen dager i combicamp i Kvinesdal med gode venner, og for første gang i livet har jeg beveget meg nord for polarsirkelen. Nærmere bestemt til Tromsø. En flott by som er vel verdt et besøk.
Har til og med stukket tærne i iskaldt vann på Sommarøy, hehe

Bestefar til nummer to har jeg blitt. ei blid jente som har fått navnet Signe Marie.
Og så har vi dette "berømmelige" kjøkkenprosjektet da, som så smått nærmer seg ferdig. Kommer mer om det seinere.
Hatt ei fin julefeiring med barn og barnebarn rundt meg, og kjenner at nå er det på tide å komme igang med "hverdagen" igjen.
Ønsker alle sammen et riktig godt nytt år. Og et lite visdomsord til slutt:

tenk postive tanker,
si positive ord,
gjør positive handlinger
og det positive gror

vi ses  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar