torsdag 16. mars 2017

Det går mot lysere tider....

Jepp. Halve mars måned er unnagjort, og en merker godt at det har blitt lysere. Snart stiller vi klokka mot sommer, og kveldene blir lange. Må nok være ærlig å si at den tida som ligger foran oss er den årstida jeg liker best. Setter utrolig pris på å kunne ta med kaffekoppen ut i solveggen og kjenne sola varme.

Hageboka er framme og planer for sommeren er på gang. Ikke at hagen min er så voldsomt å skryte av, for det er den IKKE, men den er et viktig fristed for meg, hvor jeg kan pusle litt med planter og diverse, eller bare slappe av. Ren avkobling rett og slett. Pleier gjerne å sette opp et nett også, og det blir fort noen runder med badminton.

Har noen år hatt et lite drivhus på den ene terrassen. Ikke så stort, men endel planter har det blitt.

Har revet det huset nå, det var "utgått på dato", men tenker at jeg må få opp et nytt. Driver og tegner på et av mer permanent type. Har endel gamle vinduer stående som jeg tenker å bruke.

Bare et utkast foreløbig, så får vi se hva man ender opp med. Planlegging er halve moroa, hehe
Drømmen må jo være et klassisk engelsk orangerie i viktoriansk stil. Men, de koster flesk, for å si det mildt.
Det blir ikke denne våren, i år kjører vi enkelt, men har så smått begynt å planlegge litt såing.
Har litt å velge mellom som du ser. Synes det er gøy å prøve nye ting også. Nytt i år blir bl.a. lilla brokkoli.
Ikke alle forsøk som lykkes like bra, men det er uansett alltid gøy å prøve. Er man interessert i noe, så lærer man endel underveis.
Ellers, mens jeg er inne på vår, såing og planter, så er det ting på gang i drivhuset på Setpro, hvor jeg jobber. Det spirer og gror, og etter hvert kan folk komme og handle blomster. Skal komme tilbake til det seinere.

Vi ses ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar