mandag 1. januar 2018

Godt nytt år :)

Så har vi feiret nyttår igjen, og enda ett år ligger bak oss. Og et nytt er nettopp påbegynt. Rundt denne tiden blir jeg gjerne sittende å tenke litt over hvordan året har vært, og også hvordan jeg ønsker/håper at det nye året skal bli.
Ble 2017 som forventet? Ble det et godt år? Eller ble det annerledes. En ting er i hvertfall sikkert, at ting ofte ikke blir som en hadde tenkt. En pleier gjerne å si at det er godt at en ikke vet hva som ligger foran.
For meg så ble 2017 et år med oppturer, positive opplevelser, nye bekjentskap ble stiftet, gode minner ble skapt. Men, det ble også nedturer, opplevelser jeg godt kunne vært foruten, ting som ikke ble som en hadde tenkt/ håpet. Men summen av året vil jeg si er positiv. Økonomien er helt grei. Mat kommer på bordet, klær på kroppen og tak over hodet, og gjeldspila peker trofast nedover. Helsa holder fortsatt mål. Jeg har to jobber som jeg trives i, gode venner, og "snille barn" . Kan jo ikke annet enn å klage da, eller? :p
Neida, jeg klager ikke. Har det så bra så.

Har fått mitt tredje barnebarn i år. Den 18. november kom lille Eva Elfrida til verden, og det gleder et bestefarshjerte :)

De store reisene har det ikke blitt i året som gikk. Har hatt min årlige tur til Sarons Dal da. Alltid en opptur.  Mange har nok fått med seg at jeg har byttet ut min trofaste gamle Camplet med min første campingvogn.







En Caravelair 470. Ei grei lita kjørevogn som jeg håper å få mye glede av i årene som kommer. Har allerede hatt to turer med den, og nå står den trygt lagret innendørs til våren kommer. Første turen gikk først til Hokksund i forbindelse med at Victoria skulle begynne på skole i området. Deretter gikk turen til Rjukan, og over fjellet og ned Setesdalen. Bilen fikk prøvd seg på bratte og svingete fjellveier, og besto prøven. Var jo litt spent på det, siden det er en liten bil, men det ser ut til at bil og vogn passer godt sammen.
Andre turen gikk via Bø til Kongsberg, og så ut til kysten til Stavern og hjem igjen. Styrte unna fjellet siden det var seint på året og fare for snø. Det ble flom i stedet, og endel omkjøringer for å komme hjem igjen.
Var spent på det med å kjøre med vogn siden jeg aldri hadde gjort det før, men erfaringene så langt er positive, og jeg gleder meg til å ta den fram igjen til våren.
Hvor ferden går gjenstår å se ;)


Hva annet har jeg prøvd for første gang da?  Jo, jeg har spilt curling for første gang. DET var gøy! Selv uten "klovnebukser" ;)

Legger til slutt med noen bilder fra turene med vogna, og så vil jeg takke for det året som har gått, og ønske alle et godt nytt år, og jeg håper og ber at det må bli et godt år for oss alle.
Et lite " visdomsord" til slutt som er godt å ta med seg inn i det nye året.

Vær mot andre som du ønsker at de skal være mot deg.

Vi ses...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar