søndag 25. november 2018

Alltid noe å holde på med........

Heisann, og god søndag.

Som overskriften sier, så pleier jeg alltid å ha noe å holde på med. Kanskje litt i overkant til tider. Ikke så lett å begrense seg alltid.
Men, i høst har jeg holdt på med et lite prosjekt i hagen. Har i flere år tenkt at det hadde vært kjekt med et bygg/tilbygg som kunne brukes mer enn bare på fine sommerdager. så da falt etter hvert valget på ei grillhytte/pavilliong.
På Setpro så har vi en stor precutmaskin. En Hundegger SC3, og en dag så fyrte vi igang noen pavillionger på denne, og en av dem havnet hos meg.

Den ble liggende ei stund på lager før jeg kom igang, men på sensommeren ble det fart i sakene.
Måtte først grave og støype fundamenter, samt bygge golv.

Litt spesielt golv synes du kanskje. Tanken bak det er å steinsette midten, og sette bålpanna der. Ved å steinsette midten har jeg seinere mulighet til å mure opp en grill, hvis jeg skulle få lyst til det. Men, foreløpig blir det bålpanna.
Når reisverket skulle opp fikk jeg hjelp av Torjus. Greit å være to når det skal opp. Lagde veggene som elementer, som gikk fort og greit å få opp. Fordelen med precut er jo at alt er ferdig kuttet på mål, og merket så det er bare å plukke deler, og skru sammen.

Synes resulatet så langt ble ganske bra.
Greit å få malt delene et strøk før de settes opp også. Panelen til taket ble kjørt gjennom beiseanlegget på Setpro før montasje. Dermed er bua grunnet ett strøk på forhånd. veldig greit. Taket kom på, og siden det begynte å gå fort mot vinter, så tenkte jeg at det var greit å få ferdig taktekkingen før evt snøen kommer.

Så langt alt vel. Litt småflikking så er den klar for vinteren. Har tenkt å kle tre av veggene helt opp, men det kommer senere. gleder meg til å få den helt ferdig, men har jo testet bålpanna allerede. Blir nok snart noe pølsegrilling med barnebarna her tenker jeg.
Må vel kanskje ha et navn på bua og? får fundere litt på det. Kanskje noen har et godt forslag?

To be continued.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar