søndag 5. november 2023

gråvær...........

 Heisann, og god søndag..............

November er her, med "tilhørende" gråvær. Har riktig nok hatt ei snøslette, men helt ærlig, den kunne jeg godt vært foruten. For min del, altfor tidlig. Det må gjerne komme snø på heia, så de som ønsker å teste skiene får gjort det. Helt i orden for min del. 

Får stadig spørsmål om turene med vogna. Jeg deler jo villig vekk, både her, på facebook og instagram, og det er tydelig at folk følger med. Det er jo koselig da. Setter pris på det.

I år ble det 25 døgn i vogna. Nesten en måned faktisk. Det ble noen fine turer, og masse gode minner å ta med seg.

Første turen, rett etter 17. mai gikk til Mandal og Sjøsanden camping. Veldig bra campingplass, med flott beliggenhet midt i Furulunden. Det var nesten fullt belegg, og det hadde det vært siden påske ifølge driveren. 



Utrolig flott turterreng der, Furulunden, Risøbank og Lillebanken. Et område mandalittene kan være stolt av.

Neste tur, i slutten av juni gikk østover til Hokksund camping. Også en veldig bra campingplass, med veldig flott beliggenhet på ei øy i Drammenselva.

Denne gang ble det topptur i Eggedal, Madonnastien. Ble anbefalt denne av en pasient på Evjeklinikken. Det var en fin tur, mye av den var laget som sherpatrapp. Den var tung nok, mye opp og ned, men du verden for en utsikt når vi kom opp til statuen(Madonna med barnet).


Toppen ligger på rett over 1000 meter. Kan anbefales.

Ellers på turen ble det også tid til et besøk på Blaafarveverket i Modum, og sølvgruvene i Kongsberg.


Etter noen dager hjemme var det tid for den årlige turen til Sarons Dal. En plass jeg trives godt, og treffer mange kjente. I år ble det en heller fuktig opplevelse. Etter sol og varme første helga var det stort sett regn resten av uka. For meg gjorde det ikke så veldig mye, jeg satt tørt og varmt i vogna, men jeg må jo innrømme at jeg syntes synd på de som lå i telt. Hørte om de som måtte ta på fuktig tøy når de sto opp, og da forsvinner mye av campingidyllen, dessverre.


Var endel bobiler som måtte ha hjelp ut herfra. Jeg slapp heldigvis å kjøre ut i verste gjørma, så det var null problem for Skodaen å dra vogna ut.

Det blir gjerne noen utflukter i nærområdet når vi er der borte.



Kunstutstilling på Lista fyr, og food truck festival i Lyngdal, for å nevne noe.

Fikk også med meg en flott konsert med et av mine favorittband, Petra :)


Seinere ble det helgetur til Flekkefjord, Egenes camping som ligger fint til ved innsjøen Selura.



Her var det foodtruck festival, og det ble også en tur ut til Jøssingfjord.


Siste turen i år gikk til Furustrand camping like ved Tønsberg. En plass jeg har vært mange ganger, og kan absolutt anbefale. Her ble det også "harrytur" til Strømstad.



Må si meg godt fornøyd med årets campingsesong. Så nå er det bare å glede seg til neste sesong. Har allerede begynt å se på steder å besøke.

Har begynt så smått å planlegge årets julequiz. Håper at det er noen som har lyst til å prøve seg. Lover at den ikke skal bli altfor vanskelig ;)

Og til slutt noen fine ord med på veien:

Når vi forsøker å være helt stille, blir vi ofte så overveldet

av indre stemmer at vi nesten ikke kan vente med å bli

fulle av travelhet og adspredelser igjen. Vårt indre liv kan

se ut som en bananpalme full av klatrende og hoppende

apekatter! Når vi derimot bestemmer oss for ikke å flykte,

og heller forbli stille og fokusert, forsvinner apekattene på 

grunn av manglende oppmerksomhet. Da kan den stille,

vennlige røsten som kaller på oss, la seg høre.

Thomas Aquinas


Da ønsker jeg alle sammen ei fin uke.

Vi ses


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar