søndag 28. januar 2024

Litt sånn "god gammeldags vinter"...........

 Heisann, og god søndag.

Ja, ei stund var det faktisk litt god gammeldags vinter. Godt med snø, og så ganske kaldt. Og egentlig så kunne det ha holdt seg litt på minussida(ikke -25 da) for det ble ganske fint etter hvert. Tørt og fint, og flott vinterføre å kjøre på. Akkurat som i "gamle dager", hehe





Men, sånn ble det ikke. Mildværet satte inn med varmegrader og regn i bøtter og spann, og da fikk snøen bein å gå på. Og da dukker masse rart fram igjen.



Til og med solcelle lampene som jeg hadde glemt å ta inn før vinteren, hehe

Nå er vi straks ferdig med januar, og siden snøen smelter fort nå, så kan den like godt forsvinne for min del. Jeg er klar for vår, men det er nok litt tidlig. Det kan tross alt fortsatt komme snø, så vi får se hvordan det går.

Hva har man så funnet på i helga? Ikke så mye egentlig. Det har gått i litt husarbeid, innimellom sport på tv'n. Og så har det vært litt "der glemte jeg det og ja" helg. Skulle lage pizza på stein til lørdagskvelden, og oppdaget at jeg hadde handlet inn alt, bortsett fra ingredienser til pizzafyllet. Er det mulig liksom :p

Så da hadde jeg to valg. Enten hive meg i bilen og kjøre til butikken for å handle det jeg manglet, eller være kreativ. Og hva ble det til?

Jeg bestemte fort at jeg hadde handlet det jeg skulle denne uka, så da ble det å grave fram noen kreative ideer til pizzafyll. Og tro meg, det ble en av de beste pizzaer jeg noen gang har laget. Helt uten tomat i fyllet, og med kylling.


Og til dessert ble det ostekake med jordbærsmak. En suksess det og faktisk(klappe seg sjøl på skulderen).



Vi er en familie som liker spill, og da særlig brettspill. Har ei grei lita samling, og helgene er fin til å spille. Så denne helga ble det noen runder med Azul. Et  spill basert på et gammelt spill opprinnelig laget av maurerne, som er enkelt, og fengende. Her skal du flislegge et portugisisk slott. Kan anbefales.


Det var litt herfra, og til slutt:

Stillheten i de små morgentimene

gjør meg oppmerksom på - og får meg til å verdsette - 

mange ting jeg overser gjennom dagens travle tempo.

Først er det duftene, som synes å være enda mer

overveldende og sjenerøse enn de er om kvelden.

Rosemary Verey


Med disse ord ønsker jeg deg en flott uke.

Vi ses


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar