søndag 25. februar 2024

Sakte men sikkert mot vår.......

 Heisann, og god søndag.

Har hatt en liten skrivepause på noen uker, men nå er jeg på plass igjen. Det er fortsatt vinter og en del snø. Vi er jo fortsatt bare i februar, men jeg synes å merke at det går mot får. Plussgradene har meldt seg, og dagene er merkbart lengre og lysere nå.


Men vi må nok regne med snø ei stund til tenker jeg. Men, hvis bare jeg snart kan sette ut en stol i solveggen, så hjelper det godt. Til påske kanskje?

I julegave fikk jeg en artig sak. En Omnia campingovn, noe jeg har ønsket meg ei stund.


Hva i all verden er en Omnia ovn tenker du sikkert. 

Vel, det er en enkel liten sak som man kan bake i, eller lage middag i, eller evt varme opp frosne bakevarer. Den kan brukes på de fleste typer varmekilde, med unntak av induksjonsovn.

Jeg har ønsket meg en slik til å ha i vogna, siden jeg ikke har steikeovn der. Kun gassbluss.

I helga måtte jeg teste den til litt enkel bakst, så da falt valget på muffins.


Det fulgte med et enkelt oppskriftshefte, så jeg valgte å prøve en oppskrift derfra. Men jeg kommer til å teste mye forskjellig etter hvert.


Det var ei enkel røre, men jeg så fort at det ble nok i meste laget, for jeg fikk ikke plass til alt i brettet. 
På med lokket, og siden den ikke har temperaturmåler, så ble det å prøve seg fram. 

Kommer nok til å investere i en temperaturmåler, for det var litt utfordrende å finne rett temperatur. Men, muffins ble det, og svære ble de og, haha


Kan nok  ha noe mindre røre neste gang, evt dele opp i to runder, men gode ble de. Tenker at jeg må teste den over bålpanna og etter hvert. Jeg er i hvertfall fornøyd så langt. Kommer tilbake med flere tester seinere.

Satt og titta litt igjennom gamle bilder i dag. Artig å mimre litt. Så mest på de fra 10 år tilbake, altså 2014, så jeg tenkte at jeg kan jo dele noen bilder fra da.



Victoria ble bitt av oppussingsbasillen, og pusset opp rommet sitt helt aleine den våren, mens jeg bygde meg et enkelt drivhus på terrassen og praktiserte mine "grønne" fingre, hehe








Joda, jeg fikk fram vannmeloner også denne sommeren. Riktig gode og søte ble de, om enn litt små.

Det kommer nok flere bilder etter hvert. 
I mellomtiden kan du fundere litt på disse ord:
Æren ligger ikke i å aldri falle,
men i å ikke reise seg hver gang du faller.

Kinesisk ordtak.

Med disse ord så ønsker jeg deg ei riktig fin uke.

Vi ses


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar